Viktig informasjon om betaling av medlemskapet

Endringer i NKKs fakturerings- og regnskapssystem fører til endrede rutiner for betaling. Tidligere kunne man logge seg inn på www.nkk.no/medlem ved hjelp av medlemsnummer og PIN-koden – fra nå av vil denne tjenesten vil ikke lenger fungere.
Betaling online kan nå kun gjøres via “Min side”. Dersom du ikke har “Min side”, oppretter du denne enkelt her. Du klikker bare på “Registrer ny bruker”, og velger et passord. Deretter legger du bare inn ditt medlemsnummer og PIN og følger anvisningen videre. Enkelt!

Betaling uten endring av medlemskap
Om du har mottatt faktura og ikke ønsker endringer i medlemskapet/ene du har, kan du betale fakturaen i din nettbank eller online via “Min side”.

Har du opprettet “Min side” og dine medlemskap ikke vises?
Da mangler det sannsynligvis kobling mot ditt medlemsnummer og PIN. Prøv følgende: Logg på “Min side”. Velg “Min konto” oppe til høyre under menyen. Velg så fanen “Tilknytt medlemsnummer og PIN”. Tast inn ditt medlemsnummer og PIN – dette finner du på fakturaen du fikk tilsendt med Hundesport nr 11/12. Da vises riktige medlemskap under fanen “Klubbmedlemskap”, slik at du kan endre dem eller gå til betaling.  

Endring av medlemskap
Gjør du endringer i medlemskapene, må du gjøre disse før du betaler, og du må også hente nytt KID-nummer for å kunne betale i nettbanken din.

1. Velg fanen “Klubbmedlemskap” øverst i menyen når du er innlogget på “Min side”. Der kan du enten melde deg inn i en helt ny klubb (knappen “Meld deg inn i en ny klubb” finner du oppe til venstre på den grå linjen under menyen), eller endre dine nåværende medlemskap. Både klubber du er og har vært medlem av vises og du kan melde deg inn/ut av disse.

2. Når ønskede endringer er gjort, kan du gå til betaling. Du kan betale online med kort (se ovenfor) eller kan du velge å legge betalingen inn i nettbanken din. Da er det viktig at du IKKE bruker KID-nummeret på den opprinnelige giroen dersom du har gjort endringer i medlemskapet.


Å få nytt KID-nummer etter endring
For å få nytt KID-nummer, klikker du på fanen “Medlemskrav”, og deretter videre på “Betal/se detaljer”. Nederst i vinduet som åpner seg ser du det nye KID-nummeret. Du finner også NKKs kontonummer der. Dette bruker du i betalingen nå.

Betaling online
For å betale online, må du nå bruke “Min side”. Dersom du ønsker å endre dine medlemskap (melde deg ut eller inn av klubber), må du gjøre dette før du betaler.

For å betale online, gjør du følgende:
1. Klikk på fanen “Medlemskrav” øverst til høyre.
2. Klikk på betal/se detaljer til høyre på linjen med ubetalt medlemskap og fortsett til betalingen. Du kan bruke VISA eller Mastercard.

Har du allerede betalt med “feil” KID-nummer?
Dersom du har gjort endringer i medlemskapene dine, endret summen på den tilsendte giroen og lagt denne til forfall, vil dette bli “feil” nå. Din betaling vil bli registrert, men det vil ta ekstra tid før ditt medlemskap framkommer på “Min side” og i vårt medlemssystem da dette må gjøres manuelt.

Vi ber derfor de som har lagt betalingen i nettbanken sin, men den ikke har forfalt ennå om å hente nytt KID-nummer og endre dette slik at vi lettere skal kunne registrere betalingen.

Er betalingen allerede forfalt, ber vi om forståelse om at det kan ta noen dager før denne framkommer på “Min side” og i NKKs medlemsregister. Det er ikke nødvendig å kontakte oss for å sjekke om betalingen er i orden, NKK vil informere når medlemsbasen er oppdatert slik at du selv kan se dette på “Min side”.

Har du problemer med å få gjennomført betaling og/eller endringer, kan du ringe NKK Medlemsservice på 21 600 900 (åpningstid 30. 12. kl. 08-12 og vanlig åpningstid, 08-15, etter nyttår).

Legg til en kommentar